برای تهیه پک دوره جامع همراهPDFبه تلگرام 09900992534 یا ای دی https://t.me/team_center_support پیام بدید

1,641 بازدید
حقوق مهندسی ایران

آموزشی حقوق مهندسی

دوره آموزش جامع حقوق مهندسی در ساخت و ساز شهری ایران با تدریس استاد کامیار میررضوی پژوهشگر و مدرس حقوق مهندسی ایران حاصل بیش از 20 سال تحقیق و پژوهش ایشان است این دوره ها طی چندین سال بصورت آنلاین تدرس شده است و بیش از 300 هزار نفر از مهندسین از سراسر ایران و خارج از کشور بصورت آنلاین تاکنون از این آموزش ها بهره برده اند و در حال حاضر بصورت متمرکز جهت سهولت دسترسی در اختیار شما قرار گرفته است امیدواریم این آموزش ها باعث ارتقاء سطح دانش حقوقی مهندسان شده و امنیت شغلی و اطمینان خاطر را برای جامعه فهیم مهندسی کشور ایران فراهم سازد

آموزش منحصر بفرد

مبتنی بر دانش و پژوهش

دریافت و دانلود آنی

پشتیبانی بسیار سریع

حقوق مهندسی ایران

جلسه پنج 5

بخش دوم از کنترل های مهندس ناظر از زمان ارجاع کار نظارت تا زمان شروع بکار و شرح بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان

حجم فایل : 1 مگا بایت

فرمت فایل : PDF

ورژن : آخرین ویرایش

کیفیت : فوق حرفه ای

خلاصه ای کوتاه از این جلسه آموزشی
  • برگ شروع بکار در تهران به صورت یک برگه است که باید حتما در دفاتر خدمات شهرداری تحت عنوان گزارش شروع بکار ثبت سیستمی شود و در شهرهای دیگر ممکن است به صورت یک گزارش تخریب باشد. قبل از شروع بکار بایستی مهندس ناظر از مالک درخواست کند که کارگاه را در مقابل حوادث جانی و مالی بیمه نماید. وظیفه ناظر در مساله بیمه آگاهی بخشی به مالکین و سازندگان و افزایش فرهنگ استفاده از بیمه در ساخت و ساز شهری است

در ماده 12 و 13 قانون مسئولیت مدنی صراحت شده است که کلیه کارگاه ها بایستی تحت پوشش بیمه حوادث باشند ، ولی در صورت پافشاری و اصرار ناظر بر الزام قانونی یاد شده،  مالکین با مراجعه به شورای انتظامی برای ناظر ایجاد مشکل می کنند. چنانچه مالکی درتهران در مورد عدم ارائه برگ شروع به کار از جانب ناظر به شورای انتظامی مراجعه نموده ، و شکایت از ناظر را مطرح نماید شورای انتظامی رای به این مورد خواهد داد که ناظر بایستی اجازه شروع به کار را داده و در مقابل عدم تهیه بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان توسط مالک را به مراجع ذی صلاح گزارش نماید.(*)

در ابتدای پروژه بایستی به مالک گوشزد شود که چنانچه حادثه ای رخ دهد غرامت دیه در ماه های حرام بسیار سنگین و حدود 250 میلیون تومان است بنابراین عقل حکم می کند در ابتدای پروژه از بیمه مسئولیت استفاده نماید چرا که حادثه خبر نمی کند، به طور مثال الکترود از جیب جوشکار از طبقه سوم افتاده و به صورت عمودی در سر کارگر فرو رفته و فوت کرده است بنابراین برای جبران چنین خسارات پیش بینی نشده ای بایستی مالک از بیمه مناسب بهره ببرد.

  • پس بایستی مالک را مجاب کرد که برای سه یا پنج نفر کارگر بی نام بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان (که صرفا بیمه جانی است) را تهیه نماید. در حدود 28 شرکت بیمه در کشور مشغول به فعالیت می باشند. این شرکت ها به گونه ای کلوز ها را تنظیم می کنند که در موقع رخداد حادثه خسارت مربوطه را پرداخت ننمایند. پرونده های بسیاری از بیمه نامه های شرکت ها بیمه که خسارت پرداخت نشده موجود است که مورد پژوهش قرار گرفته، دلیل اینکه بیمه گر در حادثه به بیمه گزار خسارت نداده ، چه بوده است و ضعف این بیمه نامه ها علی رغم اینکه مالک هزینه نموده و انها را تهیه کرده است چه مواردی می باشد؟

بیمه نامه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال کارکنان شرکت بیمه ایران 16 کلوز دارد ، در حالی که  برخی شرکت های بیمه دیگر تا 36 کلوز دارند که در بعضی از موارد کلوزهای بیمه نامه یکدیگر را نقض می کنند. توصیه میشود مالک از بیمه ایران بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان را اخذ نماید ، زیرا کلوزهای آن مورد بررسی و پژوهش قرار گرفته است.

 

  • به مالک گوشزد شود که با مراجعه به یکی از دفاتر نمایندگی بیمه ایران برای سه یا پنج نفر از کارکنان بیمه بدون نام و با کلوزهای الزامی زیر تهیه کند .

 

 شرح کلوزهای الزامی بیمه ایران :

  کلوز 1 ) تعدد دیات : به طور مثال کارگری از ارتفاع سقوط می کند فوت نمی کند ولی قطع نخاع می شود . دیه این کارگر بیش از مقدار دیه مصوب آن سال است ، پرونده حادثه قطع نخاع  وجود دارد که 5/6 دیه شده است . هم چنین فرضا اگر کارگری دو چشم خود را از دست بدهد یک دیه کامل به وی تعلق می گیرد و یا اگر طحال وی دچار آسیب شود و یا قدرت تولید مثل وی از بین رود و …. برای پوشش خسارت این موارد نیازمند کلوز شماره یک هستیم.

….

 مجموعه پرسش و پاسخ های تخصصی مهندسی و حقوقی را در چراجویی بخوانید >> کلیک کنید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up