برای تهیه پک دوره جامع همراهPDFبه تلگرام 09900992534 یا ای دی https://t.me/team_center_support پیام بدید

2,573 بازدید
حقوق مهندسی ایران

آموزشی حقوق مهندسی

دوره آموزش جامع حقوق مهندسی در ساخت و ساز شهری ایران با تدریس استاد کامیار میررضوی پژوهشگر و مدرس حقوق مهندسی ایران حاصل بیش از 20 سال تحقیق و پژوهش ایشان است این دوره ها طی چندین سال بصورت آنلاین تدرس شده است و بیش از 300 هزار نفر از مهندسین از سراسر ایران و خارج از کشور بصورت آنلاین تاکنون از این آموزش ها بهره برده اند و در حال حاضر بصورت متمرکز جهت سهولت دسترسی در اختیار شما قرار گرفته است امیدواریم این آموزش ها باعث ارتقاء سطح دانش حقوقی مهندسان شده و امنیت شغلی و اطمینان خاطر را برای جامعه فهیم مهندسی کشور ایران فراهم سازد

آموزش منحصر بفرد

مبتنی بر دانش و پژوهش

دریافت و دانلود آنی

پشتیبانی بسیار سریع

حقوق مهندسی ایران

جلسه دو 2

نحوه صدور پروانه ساختمانی

و اشاره ای به مسئولیت های مهندسین ناظر رشته های مختلف

حجم فایل : 1 مگا بایت

فرمت فایل : PDF

ورژن : آخرین ویرایش

کیفیت : فوق حرفه ای

خلاصه ای کوتاه از این جلسه آموزشی
  • مالک پس از تهیه نقشه های معماری و سازه بایستی برای تهیه نقشه های تاسیسات مکانیکی از قبیل لوله کشی آب و فاضلاب، کانال های کولر، چیلر، موتورخانه و سیستم اطفاء حریق و… به مهندس مکانیک دارای پروانه اشتغال طراحی تاسیسات مکانیکی از سازمان استان و وزرات راه و شهرسازی مراجعه نماید. مهندس مکانیک مربوطه دارای مدرک کارشناسی مکانیک سیالات می باشند و نقشه ها را پس از تهیه، مهر و امضا می نماید.

همچنین مالک بایستی به جهت تهیه نقشه های تاسیسات برقی شامل نقشه برق، چاه ارت، تابلوها، سیستم اعلان حریق و … به مهندس تاسیسات برقی مراجعه کند و درخواست تهیه نقشه های تاسیسات برقی را بنماید. این مهندسین دارای مدرک مهندسی برق قدرت هستند و همانند سایر طراحان بایستی نقشه های  طراحی شده مربوطه را مهر و امضا نمایند.

  • مالک بایستی در ادامه روند، به یک مهندس عمران یا معمار که دارای پروانه اشتغال اجرا از وزارت مسکن و شهرسازی باشد (مجری ذیصلاح) مراجعه نماید. شخص مجری، لازم است که یک برگه تعهد محضری در دفترخانه اسناد رسمی گواهی امضا نماید که در این برگه شخص مجری متعهد می شود عملیات اجرایی ساختمان را بر عهده بگیرد و یا آنکه آن را مدیریت نماید. نمونه برگ تعهد مجری درکانال موجود است. مالک بایستی برگ تعهد مربوطه را به شهرداری جهت صدور جواز و پروانه ساختمانی تحویل نماید.

مطابق مقررات ملی ساختمان یکی از الزامات صدور پروانه ساختمانی وجود مجری ذیصلاح در روند ساخت وساز است. البته در تهران چنانچه متراژ پروانه ساختمانی کمتر از 1500 متر مربع باشد شهرداری معرفی مجری ذیصلاح را الزامی نمی داند که مخالف قانون و مقررارت ملی (مبحث دوم) می باشد. این تخلف از مقررات برای مرجع صدور پروانه  تبعات و و آثار حقوقی در پی خواهد داشت همانند گود یافت آباد، به دلیل اینکه شهرداری بدون الزام مالک به استفاده از مجری ذیصلاح اقدام به صدور پروانه نموده بود به میزان 15 % از مبلغ 1.5 میلیارد خسارت محکوم شد و حتی شهردار منطقه 18 نیز مطابق نظر دادگاه به زندان محکوم گردید. هم چنین در گود یوسف آباد نیز شهرداری به همین دلیل محکوم گردید.برخی اعتقاد دارند که توافق نامه ای بین نظام و شهرداری وجود دارد که در آن بیان شده برای کارهای با متراژ کمتر از 1500 متر مربع الزامی به حضور مجری ذیصلاح نیست البته این توافق برخلاف قانون است و نافذ نیست مثال اینکه نیروی انتظامی و وزارت کشور توافق نامه ای را امضا کنند که به سرقتهای زیر یک میلیون تومان رسیدگی نمی شود. که بر خلاف قانون است.نمونه­ای از برگ تعهد مجری در سایت مرجع حقوق مهندسی ایران موجود است

 مجموعه پرسش و پاسخ های تخصصی مهندسی و حقوقی را در چراجویی بخوانید >> کلیک کنید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up