برای تهیه پک دوره جامع همراهPDFبه تلگرام 09900992534 یا ای دی https://t.me/team_center_support پیام بدید

1,458 بازدید
حقوق مهندسی ایران

آموزشی حقوق مهندسی

دوره آموزش جامع حقوق مهندسی در ساخت و ساز شهری ایران با تدریس استاد کامیار میررضوی پژوهشگر و مدرس حقوق مهندسی ایران حاصل بیش از 20 سال تحقیق و پژوهش ایشان است این دوره ها طی چندین سال بصورت آنلاین تدرس شده است و بیش از 300 هزار نفر از مهندسین از سراسر ایران و خارج از کشور بصورت آنلاین تاکنون از این آموزش ها بهره برده اند و در حال حاضر بصورت متمرکز جهت سهولت دسترسی در اختیار شما قرار گرفته است امیدواریم این آموزش ها باعث ارتقاء سطح دانش حقوقی مهندسان شده و امنیت شغلی و اطمینان خاطر را برای جامعه فهیم مهندسی کشور ایران فراهم سازد

آموزش منحصر بفرد

مبتنی بر دانش و پژوهش

دریافت و دانلود آنی

پشتیبانی بسیار سریع

حقوق مهندسی ایران

جلسه صد و سی 130

بحث مسئولیتهای ناظر معماری و ناظر تاسیسات مکانیکی در نم دادن کف سرویسهای بهداشتی و بام ها ، شرح تفاوت کیفیت قیرگونی با عایق رطوبتی پیش ساخته ، شرح دتایل اجرایی کفشور حمام ، شرح دتایل اجرایی جازدن شتر گلوی توالت ، شرح دتایل اجرایی کف خواب پشت بام

حجم فایل : 1 مگا بایت

فرمت فایل : PDF

ورژن : آخرین ویرایش

کیفیت : فوق حرفه ای

خلاصه ای کوتاه از این جلسه آموزشی

درابتدای امر باید از تمامی دوستانی که درخصوص تعطیلی کلاسهای مشاوره حقوق مهندسی که در روزهای دوشنبه رایگان و به صورت حضوری برگزار می شد اظهار تاسف کرده اند، تشکر کنیم و از همگی ایشان سپاسگزاریم. جنبشی که ما آغاز کرده ایم جنبش آگاهی دهی حقوقی، به مهندسین برای مسئولیت های حقوقی، کیفری و انتظامی آن ها بود که به لطف خدا این جنبش به راه افتاده و دیگر نمی توانند جلوی آن را بگیرند، شاید بتوانند بنده رادر این مسیر متوقف کنند اما حرکت این جنبش را نمیتوانند متوقف نمایند. نکته ای که لازم به  ذکر است،اینست که مخالفان این آگاهی دهی؛دوست ندارند مهندسین، آگاهی حقوقی نسبت به مسئولیت ها و اختیاراتشان پیدا کنند. شاید بخشی از این عدم رضایت، به خاصیت طبیعی رشته مهندسی برگردد، شما در جامعه پزشکی این گونه رفتار های غیر اخلاقی را نمیبینید و پزشکان هر چیزی را که می دانند، به رایگان دراختیار پزشکان دیگر قرار می دهند، اما متاسفانه در بین مهندسان اینگونه نیست. اگر مهندسی در موضوعی دچار ابهام میشود و سئوالات خود را با یک پیش کسوتی درمیان گذارد؛ متاسفانه علی رغم اینکه جواب سئوال را میدانند حاضر به پاسخ گویی نیستند و به نوعی باید گدایی کنند تا اطلاعاتی را به دست آورند . این سنت هنوز هم وجود دارد وبه نوعی کانال حقوق مهندسی  سنت شکنی می کند. هر سنت شکنی آثار و مخالفینی دارد. خیلی از دوستانی که آگاهی حقوقی بالایی در زمینه مهندسی دارند از اینکه اطلاعات در اختیار مهندسین قرار می دهیم رضایت ندارند و می گویند با این آگاهی دهی دیگر حریف مهندسین نمیشویم.

اگر علم پزشکی رشد می کند به دلیل تعاملی هست که بین پزشکان وجود دارد، بیایید اجازه بدهیم مهندسی هم رشد کند. البته  فقط مهندسین نیستند که تمایل به انتقال تجربیات به نسل آینده ندارند، بلکه وکلا نیز همین گونه هستند و تمایلی به راهنمایی وکلای جوان ندارند و فنون خود را حتی به نزدیک ترین دوستان خود نیز نمی آموزند، حالا ترکیبی از مهندسی و حقوق که هیچکدام مایل به انتقال تجربه نیستند در کنار هم قرار گرفته اند، اما ما این اسرار را برای شما فاش خواهیم کرد.

 

  • درادامه این جلسه در مورد مسئولیت های ناظر معماری و ناظر تاسیسات مکانیکی در خصوص نم دادن کف سرویس های بهداشتی و بام ها صحبت خواهیم کرد که در سال های اخیر مشکلات بسیاری را برای مهندسین و بهره برداران ایجاد کرده است. گاهاً بهره بردار کننده ها با روئیت چنین مشکلاتی با سازنده تماس می گیرندکه چرا بعد از گذشت تنها یکسال از ساخت این آپارتمان ، باید چنین مشکلی برای آن بوجود آید؟ اما سازندگان در قبال مالکین واحدها جوابگونیستند. لذا بعضی از افراد به هزینه خودشان دست به تعمیر و اصلاح میزنند و بعضی دیگر که به مسائل حقوقی اشراف دارند از طریق طرح شکایت از سازنده و ناظر در محاکم قضایی ،کار خود را پیش می برند و ناظر معمولاً 10 الی 20 درصد و گاهاً 30 درصد در فقره عایق کاری رطوبتی سرویس های بهداشتی و بام تقصیر می گیرد.

معمولاً چون هزینه اصلاح این موارد پائین است تعداد شکایات در این موارد نیز خیلی زیاد نیست، اما به هر حال شکایاتی نیز در این خصوص بوده است. در جلسات آینده و در سفر چهارم به تفصیل به اورلپ های مسئولیت های مهندسین خواهیم پرداخت. اما در جلسات گذشته نیز به بعضی از این موارد اشاره کرده ایم.

نظارت بر اجرای عایق کاری رطوبتی آشپزخانه ها، سرویس های بهداشتی و بام، اعم از قیرگونی یا عایق پیش ساخته جزء شرح وظایف ناظر معماری است.

جا زدن کفشورهای حمام و سرویس بهداشتی، شتر گلوی کاسه توالت، کف خواب و کفشور پشت بام بر عهده ناظر تأسیسات مکانیک است.

 

  • منظور از سرویس های بهداشتی؛که ما در این مبحث آموزشی از آن ها به تفکیک نام میبریم عبارتند از حمام ، توالت و قسمت روشویی میباشد.همچنین می خواهیم در مورد تفاوت کیفیت قیرگونی با عایق پیش ساخته رطوبتی توضیحاتی را خدمت شما عرض نماییم.
  • وقتی می گوییم عایق پیش ساخته در ذهن همه، نام ایزوگام شکل می گیرد، در حالیکه ایزوگام نام یک کمپانی بوده و یک برند است مثل پیروزگام و دلیجان و … ، از آنجا که ایزوگام اولین برند بوده اکثراً به عایق رطوبتی پیش ساخته؛ ایزوگام می گویند. مثل کناف، که نام یک کمپانی است اما در واقع پانل گچی سقف کاذب است، یا مثل دامپا که نام یک کمپانی هلندی است و در واقع یک نوع سقف کاذب پانچ دار است، و خیلی از کمپانی های دیگر که نام تجاری آن ها به جای نام یک نوع محصول عنوان می شود.
  • در رابطه با اجرای قیرگونی و اجرای عایق رطوبتی پیش ساخته تفاوت هایی وجود دارد که شما به عنوان ناظر معماری یا ناظر هماهنگ کننده یا ناظر تأسیسات مکانیکی باید آن را بدانید.
  • در جلسات قبل توضیح دادیم که اگر پیمانکاران مختلفی که در صنعت ساختمان سازی کار می کنند را بر اساس درجه مکاری و حیله گری از بالا به پایین مرتب کنیم مقام اول به پیمانکار اسکلت فلزی، مقام دوم به آرماتور بند و قالب بند، مقام سوم به بتن فروش و مقام چهارم به قیرکار یا عایق کار ساختمان خواهد رسید. اینکه چرا قیر کار مقام بالایی در منفعت طلبی دارد را در اینجا شرح خواهیم داد.

قیر های ایران از بهترین قیرهای دنیاست، بنابراین در رابطه با …

….

 مجموعه پرسش و پاسخ های تخصصی مهندسی و حقوقی را در چراجویی بخوانید >> کلیک کنید

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
keyboard_arrow_up